Iets met een k*nt erin


Gisteren reageerde ik impulsief op een populair blog van rechts-populisti- sche signatuur. Vandaag voelde ik me even de vrouw in korte rok “die erom vraagt”.

“Achterhoekse boer als held onthaald in Rusland”. Deze kop – maar dan met een politiek figuur op de plaats van Guus Hiddink – deed mij reageren.

Mij stoorde dat niemand de nogal in het oog springende overeenkomst opmerkte tussen wat men hekelde en zelf deed. Eensgezind enthousiasme. Daar een welkom, hier een veroordeling.

Ajaxaanhangers in Amsterdam die zich kwaad maken over Rotterdammers die Feijenoord toejuichen.

In die trant reageerde ik in mijn eerste zin. Mijn tweede zin was commentaar op de reactie voor mij. Betrokkene wenste ‘Hiddink’ kennismaking toe met een raket van zijn tegenstander. Ik herhaalde de zin, met ‘raket’ vervangen door een ouderwets woord voor handgemeen.

Vandaag een recordaantal bezoekers op mijn (andere) blog, alle via een klik op mijn naam op de rechtse site (waaraan dat blog als URL gekoppeld is).

Het goede nieuws: het is niet ontaard in een partij vrij schelden. Dit gezegd zijnde, valt de voorkeur van reaguurders op voor vergelijkingen met kont erin. Nummer 1 haalt Edgar Davids aan (die destijds trouwens echt naar Hiddink verwees):

Maar dat heb je altijd bij volk dat geen kennis heeft en de X in de kont kruipt

Een medestander viel bij:

Dit soort lui als Age vinden het gewoon lekker om flink van achter genomen te worden door (vooral) X”.

Het ‘vooral’ is onbedoeld komisch.

Het tweede voorbeeld, het eerste vermoedelijk ook, verwijst naar anaal homoseksueel contact. Maar daarmee hebben rechtse mensen sinds enkele jaren toch helemaal geen moeite meer, sinds de X daar ook tegen zijn?

Fokke en Sukke lustten er ook wel pap van

No comments yet

Geef een reactie

